در متون درسی دافوس بر اساس تحرک های منطقه، تغییر ایجاد می کنیم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

  پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) گفت: تحرک های منطقه را رصد و بر اساس آن در آموزش و متون درسی دافوس تغییر ایجاد می کنیم.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری شبستان  ، امیر سرتیپ دوم حسین ولیوند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) در مراسم آغاز دوره های بیست و پنجم و نهم دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهارداشت: دافوس بر اساس رسالت خود، آموزش فرماندهان رده های میانی به بالا را بر عهده دارد.

وی با بیان این که بیش از 95 درصد آئین نامه ها را تغییر دادیم عنوان کرد: تحصیل در دافوس را بر اساس تغییر در تهدیدها و شرایط منطقه تنظیم می کنیم. در این راستا بیش از 60 عضو هیئت علمی در اختیار داریم و از هیئت علمی دیگر دانشگاه ها نیز دعوت به همکاری می کنیم.

ولیوند یادآور شد: در کنکور ورودی سال گذشته هزار نفر متقاضی حضور در دافوس بودند که از این تعداد حدود 400 نفر برای مصاحبه معرفی و در نهایت 271 نفر توانستند وارد دافوس شدند. دانشجویان این دانشگاه 52 واحد درسی به همراه دروس کارورزی، بررسی منطقه و رزمایش کلاسیک را پشت سر خواهند گذاشت.

فرمانده دافوس اعلام کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش علاوه بر ارتش، از ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و کشورهای دوست و همسایه نیرو می پذیرد.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در ادامه افزود: سعی می‌کنیم مطابق هر وضعیتی که در منطقه ایجاد می‌شود پس از تعیین مختصات آن وضعیت، تغییری در متون و موارد راهکنشی و عملیاتی و حتی تغییراتی در رزمایش‌هایمان ایجاد کنیم.

وی همچنین پس از این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دافوس بر اساس ماموریت و رسالت خود مسئولیت آموزش افسران را در رده‌های میانی ارتش و بالاتر از آن بر عهده دارد و ما  سعی کرده‌ایم با بهره‌گیری از بهترین استادان و نیروهای کارآزموده به این رسالت مهم بپردازیم.

ولیوند با بیان این که در هر دوره بازخورد خروجی‌های دافوس را از فرماندهان می‌گیریم، افزود: الحمدلله با خروجی‌ که از فرماندهان نیرو گرفته ایم عملکرد موفقی داشته‌ایم.

فرمانده دانشگاه جنگ ارتش گفت: بر اساس تغییر در نوع تهدیدها و نیاز یکان‌ها شرایط تحصیلی افسران دوره دافوس را تعیین کرده و به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که تمهیدات ما جوابگوی نیازهایمان در عرصه راهکنشی و عملیاتی باشد.

امیر ولیوند در ادامه با بیان اینکه دانشجویان دافوس، دوره کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی را می‌گذرانند، بیان کرد: این دانشجویان از یکان‌های مختلف و گرایش های زمینی، پدافند هوایی، هوایی، دریایی ، پشتیبانی خدمات رزمی، جنگال و سایبری هستند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ارتش، از ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و برخی کشورهای دوست و هم‌پیمان در این دوره دانشجو داریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا